Co trzeba wiedzieć, żeby sprzedawać? – Czego potrzebują klienci i na czym najbardziej im zależy. A jak się tego dowiedzieć? – Słuchając tego, co mówią. Można ich o to zapytać, ale można też poszukać opinii, którymi sami się dzielą. Nie bez powodu monitorowanie wypowiedzi konsumentów w Internecie nazywa się “social listening”. To słuchanie tego co i w jaki sposób mówią klienci – bo w ich wypowiedziach można wyczytać bezcenne insighty.
Tajemniczy klient
Badania z kategorii Tajemniczy klient (ang. Mystery Shopper) to moment, w którym możemy sprawdzić jak Twój klient doświadcza kontaktu z Twoją firmą. To badania diagnozujące całą ścieżkę zakupową klienta, różne formy kontaktu oraz możliwość zrealizowania różnych potrzeb.
Czy klient może łatwo skontaktować się z Twoją firmą? W jaki sposób jest obsługiwany? Czy otrzymuje wszystkie niezbędne informacje? Czy Twoi pracownicy stosują standardy obsługi klienta?
Nie zgaduj – po prostu sprawdź. Ta wiedza pozwala zwiększać skuteczność na wszystkich etapach obsługi klienta. A to wpływa zarówno na sprzedaż, jak i opinię klientów o Twojej firmie.
Tajemniczy klient (Tajemniczy pacjent) to cenne źródło wiedzy o tym jak naprawdę czuje się klient w kontakcie z Twoją firmą. Możesz w ten sposób zdobyć informacje pozwalające opracować standardy obsługi klienta. Możesz również sprawdzić czy w działaniach Twoich pracowników nie umyka coś, co dla klientów jest istotne i wpływa na ich opinie i decyzje.
Do czego przydadzą Ci się wnioski z takich badań?
- do opracowywania standardów obsługi klienta
- do monitorowania efektów szkoleń, które mają podnosić kompetencje Twojego zespołu
- do weryfikowania czy na wszystkich etapach współpracy klient wie czego może oczekiwać i ma poczucie satysfakcji ze współpracy z Twoją firmą
- do analizowania i poprawiania działań w obsłudze klienta
Jak wyglądają etapy współpracy z nami?
1. Diagnoza
Określenie celu badania, diagnoza potrzeb i dobór metody
2. Narzędzie
Zaprojektowanie badania, które przyniesie efekty
3. Badanie
Realizacja badania dopasowanego do specyfiki i możliwości firmy
4. Wyniki
Analiza i opracowanie wyników badania
5. Rekomendacje
Wnioski w postaci zrozumiałego i czytelnego raportu
6. Warsztat
Omówienie wyników i wniosków w ramach konsultacji
W jakich obszarach badań marketingowych planujesz działania?
Nasze podpowiedzi mogą ułatwić Ci wskazanie tematów, w których możemy Cię wesprzeć:
- Badanie opinii i oczekiwań klientów
- Badanie potrzeb i potencjału przed wprowadzeniem nowych produktów, usług
- Badanie satysfakcji i NPS
- Analiza behawioralna – czyli zrozumieć zachowania konsumentów
- Badanie tajemniczego klienta w punktach sprzedaży
- Badanie tajemniczego klienta biura obsługi klientów
Umów się na bezpłatną diagnozę potrzeb
Pokonuj wyzwania biznesowe w oparciu o wnioski z naszych badań
Ustalamy cel, stawiamy właściwe pytania, przeprowadzamy badanie, analizujemy wyniki i wyciskamy z nich esencję. Dostajesz od nas odpowiedzi, insighty, wnioski, wskazówki. Efekt? Łatwiej jest podejmować trafne decyzje biznesowe.