Wiesz, że potrzebujesz badań, ale nie masz czasu i/lub zasobów w firmie, żeby zrobić je samodzielnie. Nie chcesz przepalić budżetów na kiepskie lub niepotrzebne badania. Szukasz firmy, która przeprowadzi Cię przez labirynt badań. Co warto wiedzieć zanim zaczniesz współpracę z firmą badawczą?
3 bazowe informacje, które warto mieć przed współpracą z agencją badawczą
- Określ do czego wiedza z badań jest Ci potrzebna – jakie masz plany, jakie decyzje są do podjęcia, co z tą wiedzą chcesz zrobić. Jeśli masz to przemyślane przychodząc po badania, to bardzo ułatwi i przyspieszy określenie celów badania.
- Przygotuj informacje o tym co już wiesz, a jakiej wiedzy Ci brakuje – jakie dane masz w firmie, jakie badania lub analizy już były robione, co wiesz o swoim rynku. To oszczędzi Twój czas i pieniądze, ponieważ badanie skupi się na pozyskaniu nowych dla Ciebie informacji.
- Wskaż co jest dla Ciebie ważne, pilne, kluczowe ze względu na Twoją strategię i plan działań – jeśli zakres badania lub budżet okażą się zbyt duże, łatwiej będzie wybrać mniejszy element na pierwszy krok. W ten sposób badacze określą priorytety, na których ma się skoncentrować badanie dla Ciebie.
Umów się na bezpłatną konsultację badania
Co jeszcze warto sprawdzić przed spotkaniem z agencją badawczą?
Czy masz już jakieś dane, do których warto sięgnąć projektując badania?
Wiele wartościowych informacji masz wewnątrz swojej firmy. Twoi pracownicy, zwłaszcza ci, którzy mają kontakt z klientami to źródło cennej wiedzy. Sprawdź czy na niektóre z Twoich pytań nie ma już odpowiedzi w Twoich zasobach.
Czy masz określone grupy docelowe na to badanie?
To pytanie o to, czy wiesz których klientów chcesz badać i dlaczego akurat tą grupę, a nie inną. Czy na podstawie Twoich danych sprzedażowych i marketingowych da się określić kim są konsumenci, do których chcesz iść? Jeżeli mamy dobrą segmentację, dużo precyzyjniej zostaną dobrane grupy respondentów do badania. A to znów oszczędza Twój czas i pieniądze.
Czy masz bazę swoich klientów, których ten temat dotyczy czy trzeba pozyskać respondentów z rynku?
Ta informacja ma duży wpływ na koszty badania. Jeżeli masz klientów, którzy są grupą docelową planowanego badania, to informacje od nich będzie łatwiej pozyskać. A jeśli masz lojalnych klientów i zbudowane relacje z nimi, to ich opinie mogą się okazać najlepszym głosem z Twojego rynku.
Czy masz zgody marketingowe od swoich klientów, żeby móc wykorzystać swoją bazę klientów do badania?
Firma badawcza może podpisać odpowiednie dokumenty, żeby kontaktować się z Twoimi klientami. Ale jeśli Ty nie masz tych formalności załatwionych, będzie to trudniejszy i dłuższy proces.
Nie musisz znać odpowiedzi na te wszystkie pytania!
Najważniejsze to wiedzieć, że te pytania powinny zostać zadane. Jeśli nie znasz na nie odpowiedzi, to zadaniem agencji badawczej jest pomóc Ci te informacje uporządkować. To pierwszy i najważniejszy krok przygotowania do badań. Bez dobrego zmapowania celu i zakresu badania, nie będzie dobrych efektów.
I na koniec, ważna rada. Zakontraktuj z osobą odpowiedzialną za badanie, że Ty nie chcesz samego raportu z wynikami. Bo w badaniach najważniejsze są wnioski i rekomendacje. We współpracy OnData z klientami, spotkania omawiające wnioski i rekomendacje z badań to najważniejsza, najbardziej efektywna i wyjątkowo owocna metoda wyciśnięcia z badań maksymalnej wartości 😉
Umów się na bezpłatną diagnozę potrzeb
Zrób pierwszy krok do wartościowych badań dla Twojej firmy – określ cele i zakres działań z OnData.
OnData to firma badawczo-szkoleniowa z wieloletnią praktyką, doświadczeniem biznesowym i wynikami. Nasz zespół ekspertów skupia się na Twoich celach, żeby dowieźć efekty, które pomogą Ci rozwijać biznes. Wyciskamy z danych to, co najlepsze.