Co trzeba wiedzieć, żeby sprzedawać? – Czego potrzebują klienci i na czym najbardziej im zależy. A jak się tego dowiedzieć? – Słuchając tego, co mówią. Można ich o to zapytać, ale można też poszukać opinii, którymi sami się dzielą. Nie bez powodu monitorowanie wypowiedzi konsumentów w Internecie nazywa się “social listening”. To słuchanie tego co i w jaki sposób mówią klienci – bo w ich wypowiedziach można wyczytać bezcenne insighty.
Badania opinii, potrzeb, oczekiwań
Wiedza na temat tego, co sądzą nasi klienci jest skarbnicą insight’ów, wniosków, innowacji. Firmy, które chcą budować mocną pozycję na rynku i trwałe relacje z klientami, powinny na bieżąco monitorować co dzieje się z ich kluczowymi odbiorcami.
Co cenią Twoi klienci, a co chcieliby zmienić we współpracy z Twoją firmą? Jakie są ich oczekiwania? Czego szukają w takich produktach, usługach jak Twoje? Jakie mają potrzeby, a jakie są ich zwyczaje?
Nie zgaduj – po prostu sprawdź. Dzięki tej wiedzy możesz rozwijać firmę, która nie boi się konkurencji, rozumie rynek i swoich najlepszych klientów.
Badania potrzeb, oczekiwań i opinii klientów to metoda pozyskiwania cennych informacji ułatwiających szybkie działania na zmieniającym się rynku i wśród nowych grup konsumentów. To głębokie rozumienie bieżących potrzeb Twoich grup docelowych, które decydują o tym, komu powierzą swoje pieniądze.
Do czego przydadzą Ci się wnioski z takich badań?
- do opracowywania skutecznych strategii sprzedaży
- do planowania efektywnych działań marketingowych
- do planowania komunikacji marketingowej do różnych segmentów rynku
- do monitorowania trendów w oczekiwaniach Twoich klientów
Jak wyglądają etapy współpracy z nami?
1. Diagnoza
Określenie celu badania, diagnoza potrzeb i dobór metody
2. Narzędzie
Zaprojektowanie badania, które przyniesie efekty
3. Badanie
Realizacja badania dopasowanego do specyfiki i możliwości firmy
4. Wyniki
Analiza i opracowanie wyników badania
5. Rekomendacje
Wnioski w postaci zrozumiałego i czytelnego raportu
6. Warsztat
Omówienie wyników i wniosków w ramach konsultacji
W jakich obszarach badań marketingowych planujesz działania?
Nasze podpowiedzi mogą ułatwić Ci wskazanie tematów, w których możemy Cię wesprzeć:
- Badanie opinii i oczekiwań klientów
- Badanie potrzeb i potencjału przed wprowadzeniem nowych produktów, usług
- Badanie satysfakcji i NPS
- Analiza behawioralna – czyli zrozumieć zachowania konsumentów
- Badanie tajemniczego klienta w punktach sprzedaży
- Badanie tajemniczego klienta biura obsługi klientów
Umów się na bezpłatną diagnozę potrzeb
Pokonuj wyzwania biznesowe w oparciu o wnioski z naszych badań
Ustalamy cel, stawiamy właściwe pytania, przeprowadzamy badanie, analizujemy wyniki i wyciskamy z nich esencję. Dostajesz od nas odpowiedzi, insighty, wnioski, wskazówki. Efekt? Łatwiej jest podejmować trafne decyzje biznesowe.