Jak nie przepalić budżetów w badaniach marketingowych B2B? Czy B2B jest bardziej racjonalne w podejmowaniu decyzji? Od czego zacząć badania, żeby nie utonąć w morzu danych i możliwości? Poznaj 4 pierwsze kroki, które pozwolą Ci uniknąć wielu błędów.
Wiedza w pigułce
Wywiady pogłębione – jak je robić dobrze?
Jak zadawać pytania, żeby zdobyć wartościowe informacje od klientów? Jak rozmawiać z klientami, kiedy szukasz ciekawych wniosków do marketingu? Zadawanie pytań to niby nic trudnego. Ale badanie w formie wywiadu to nie jest zwykła rozmowa. Warto znać podstawowe zasady przygotowania i prowadzenia takich rozmów.
Data Storytelling a klątwa wiedzy
Ile czasu ostatnio zajęło Ci przygotowanie slajdów z wynikami Twoich analiz? Zestawienia, tabele, wykresy 📉 . A potem okazało się, że musisz jeszcze coś poprawić, doprecyzować, uszczegółowić, uzupełnić. Twoi odbiorcy nie zrozumieli lub nie zainteresowali się tym, co mówisz.
Jak przygotować się do współpracy z firmą badawczą?
Wiesz, że potrzebujesz badań, ale nie masz czasu i/lub zasobów w firmie, żeby zrobić je samodzielnie. Nie chcesz przepalić budżetów na kiepskie lub niepotrzebne badania. Szukasz firmy, która przeprowadzi Cię przez labirynt badań. Co warto wiedzieć zanim zaczniesz współpracę z firmą badawczą?